nedjelja, 11. studenoga 2012.

october: Palenta sa vrućim umakom od maslina

Za 6


Palenta 
350 g bramata palente
1,75-2 litre vode
Sol i svježe mljeveni papar
175 g neslanog maslaca
200 g Parmezana, svježe naribanog
Vrući umak od maslina
300 g crnih i zelenih maslina (iz slane otopine) opranih i odkoštenih
250 ml maslinovog ulja
5 slanih inćuna nasjeckanih
3 žlice slanih kapara, nasjeckanih
3 češnja češnjaka, očišćena i sitno nasjeckana
150 ml kiselog vrhnja s visokim udjelom masnoće


Slani inćuni
Cijele inćune stavite pod lagani mlaz hladne vode da bi se skinuo višak soli. Pažljivo odvojite filete da bi izvukli centralnu kost i odbacite glavu. Posušite ih i odmah upotrijebite ili ih poprskajte sa limunovim sokom i maslinovim uljem.

Slani kapari
Stavite ih u sito ispod mlaza hladne vode barem minutu. Probajte ih i provjerite da li su još uvijek slani.  Potopite ih i pustite da odleže pola sata u posudi s hladnom vodom. Ponovo ih isperite i odmah upotrijebite ili ih pokrijte sa crvenim vinskim octom.

Palenta
Gospođe u knjizi pri opisu namirnice navode kako postoji različitih vrsta palente a da one uvijek koriste bramata palentu. Bramata palenta je izrađena od pet različitih sorti kukuruza, s grubom teksturom i ide dobro uz meso i divljač.
One nikada ne koriste instant palentu i kažu da ako nemate vremena za napraviti palentu, bolje da je uopće ne pripremate.
Ja uvijek radim instant palentu tako da sam nakon što sam to pročitala odlučila odbaciti tu naviku i krenula u nabavku palente. Kupila sam i ja oriđiđi palentu i to bramata palentu koju sam našla u Gardenu.


Da bi napravili palentu, zakuhajte vodu u velikoj tavi sa debelim dnom te dodajte 1 žlicu soli. Neprekidno usipate palentu sa miješanjem da se ne bi stvorile grudice dok god smjesa nije dobro promiješana i kremasta. Smanjite vatru i kuhajte, povremeno miješajući da se ne bi stvorila korica i da bi se palenta skuhala lagano 45 minuta. Palenta je gotova kada se odvaja od stijenki posude. Provjerite da li ju treba dodatno začiniti. 



Promiješajte maslac i 2/3 parmezana u palentu.



Kuhajući palentu skužila sam da mi se ful radi kora na dnu ali nije zagorena. Bila sam se zabrinula ali nakon kuhanja ona se uz malo namakanja lagano odvoji od posude. Palenta je bila prefina!!!

Vrući umak od maslina


Zagrijte maslinovo ulje u maloj tavi za umake dok ne postane jako vruće. Dodajte masline, inćune, kapare i češnjak. Miješajte i kuhajte 4-5 minuta te maknite sa vatre. Dodajte vrhnje odmah i miješajte dok umak ne postane gust. 







Zaribala sam umak! Oni ga rade sa eng: double cream i to je vrhnje sa visokim postotkom masti od 48%. Ja sam kupila crveno kiselo vrhnje i radila sam po receptu ali sam nešto fulala. Odvojila mi se masnoća, izgledalo je kao zgrudano i umak je bio mastan. Morati ću poradit na tome i potražit razloge.....

Za posluživanje, podijelite palentu u tanjure. Uzmite sa žlicom vrući umak koji prelijete preko palente te posipate sa parmezanom.
 


Nema komentara:

Objavi komentar